آسیب نوشابه های سودا به دندان های ما چقدر است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 14 مهر 1400
بازدید : 303
نویسنده : mozhgan

امروزه نیمی از جمعیت جهانی دوست دارند که نوشیدنی های شیرین بنوشند. این احتمال وجود دارد که نوشیدنی آنها سودا باشد. نوشابه های دارای قند بالا اغلب با چاقی و دیابت نوع 2 و یا افزایش وزن همراه هستند. اما نوشیدنی گاز دار شیرین می تواند علاوه بر موارد بالا بر روی لبخند شما نیز تاثیر بگذارد. آنها به طور بالقوه می توانند منجر به پوسیدگی های کوچک و حتی پوسیدگی های قابل مشاهده شوند.

بیشتربخوانید... پرکردگی و ترمیم دندان

فرسایش و پوسیدگی دو آسیب نوشابه های سودا 

دو اثر اصلی نوشابه های سودا بر روی دندان های ما فرسایش و پوسیدگی است.

فرسایش

هنگامی که اسیدها یی که در نوشیدنی های گاز دار وجود دارند بر روی مینای دندان می نشینند ، فرسایش شروع می شود. مینای دندان لایه محافظ دندان های شما است. اسیدهای موجود در نوشیدنی ، سختی این لایه محافظ را کاهش می دهند.

پوسیدگی ها

نوشیدنی های سودا همچنین می توانند لایه بعدی یعنی عاج و حتی پرکردگی های کامپوزیت را تحت تاثیر قرار دهند. زیرا در اثر آسیب نوشابه های سودا به مینای دندان ، اکنون دندان مستعد پوسیدگی شده است. پوسیدگی ، در طول زمان در افرادی که به طور منظم از این نوشیدنی ها استفاده می کنند ، توسعه پیدا می کند. اگر ما در این مدت بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نکنیم ، ممکن است آسیب های زیادی به دندان های ما و حتی به جایگزین ها دندان (بلیچینگ دندان، ایمپلنت دندان ، بریج دندان و..) وارد شود.

آسیب نوشابه های سودا با داشتن بریس ارتودنسی

در حالی که شما از بریس ارتودنسی استفاده می کنید باید از تعدادی غذاها و نوشیدنی ها در حین این درمان اجتناب کنید. در این میان نوشیدنی سودا بدترین آنها است. به طور فنی ، می توان گفت با داشتن بریس هر چیزی که می خورید در بند است. قطعا شما قبل از اینکه به درمان ارتودنسی رو بیاورید متخصص ارتودنسی شما از مضرات این نوشیدنی برای دندان ها توصیه هایی کرده است.(برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت دندانپزشکی ما مراجعه کنید.

چگونه نوشیدنی های گاز دار به لبخند شما آسیب می رساند؟

آسیب نوشابه های سودا به دندان ها یک تهدید دو گانه است. در ابتدا سودا حاوی مقدار زیادی اسید است. این اسید باعث می شود تا ویتامین ها و مواد معدنی ضروری که برای دندان های شما ضروری است به مینای دندان شما نرسد.

بیشتربخوانید... دانستنی های ترمیم و زیبایی دندان





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com